Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u een aantal veelgestelde vragen over Electrolux-toestellen. Heeft u problemen met een Electrolux-toestel? Kijk dan of u het antwoord op uw vraag hieronder kunt vinden of neem contact op met de klantenservice van Electrolux. Breid de mogelijkheden van uw toestel uit door onze accessoires in de webshop te verkennen.

Wasmachines

1. Kan ik mijn wasmachine installeren met behulp van een warmwateraansluiting?
We bevelen het niet aan om uw wasmachine aan te sluiten op een warmwaterleiding. Technisch gezien kunnen de inlaatkleppen van onze machines water tot 65 graden celsius aan. De wasprogramma’s gebruiken echter ook koud water voor de behandeling van wasgoed, alleen warm water gebruiken kan het wasresultaat negatief beïnvloeden. Bovendien zijn onze voor- en bovenladers specifiek ontworpen om geïnstalleerd te worden met een koudwateraansluiting.

2. Waarom kan ik mijn wasmachine van Electrolux niet vinden op de website?
Op de website vindt u alleen onze huidige modellen van wasmachines. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of om een speciale uitvoering. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn Electrolux wasmachine. Wat betekent de foutcode op mijn wasmachine?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op de wasmachines van Electrolux?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw wasmachine betekenen, kunt u altijd de instructies die bij uw toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien u geen toegang heeft tot uw handleiding kunt u hier een digitale versie downloaden.

5. Waarom komt er een vieze geur uit mijn wasmachine?
De vieze geur uit uw wasmachine kan een aantal verschillende oorzaken hebben, gaat het bijvoorbeeld om een afvoergeur of ruikt het toestel verbrand? Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken wat de mogelijke oorzaak kan zijn en hoe dit probleem verholpen kan worden.

6. Mijn wasmachine werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn Electrolux wasmachine?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

7. Waar vind ik de handleiding voor mijn Electrolux wasmachine?
Als u uw model- en productnummer bij de hand heeft, kunt u hier gemakkelijk een nieuwe handleiding voor uw Electrolux wasmachine downloaden.

8. Waar kan ik een wasmachine van Electrolux kopen?
Heeft u interesse in de wasmachines van Electrolux? Of overweegt u een Electrolux wasmachine te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Droogkasten

1. Waarom kan ik mijn Electrolux droogkast niet op de website vinden?
De website van Electrolux geeft uitsluitend onze huidige droogkasten weer. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

2. Er staat een foutcode op mijn Electrolux droogkast. Wat betekent de foutcode op mijn droogkast?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

3. Wat betekenen de symbolen op mijn droogkast van Electrolux?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw wasmachine betekenen, kunt u altijd de instructies die bij uw toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien u geen toegang heeft tot uw handleiding kunt u hier een digitale versie downloaden.

4. Mijn Electrolux droogkast werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn droogkast?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

5. Waar vind ik de handleiding voor mijn Electrolux droogkast?
Als u uw model- en productnummer bij de hand heeft, kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.

6. Waar kan ik een droogkast van Electrolux kopen?
Heeft u interesse in de droogkasten van Electrolux? Of overweegt u een Electrolux droogkast te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Ovens

1. Hoe maak ik mijn Electrolux oven schoon?
Het aluminium kunt u met een gewone zeep- en wateroplossing schoonmaken. U kunt het inox schoonmaken met onze speciale reiniger, verkrijgbaar via onze webshop.

2. Waarom kan ik mijn Electrolux oven niet op de website vinden?
De website van Electrolux geeft uitsluitend onze huidige ovens weer. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn oven. Wat betekent de foutcode op mijn oven?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn oven van Electrolux?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw oven betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen handleiding meer heeft, kunt u een nieuwe digitale versie downloaden

5. Mijn oven werkt niet. Hoe kan ik deze laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn Electrolux oven?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een oven van Electrolux kopen?
Heeft u interesse in de ovens van Electrolux ? Of overweegt u een Electrolux oven te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Kookplaten

1. Hoe sluit ik mijn kookplaat van Electrolux op stroom aan?
De aansluiting van alle elektrische, keramische of inductiekookplaten van Electrolux is afhankelijk van uw huisinstallatie en moet altijd door een erkende elektricien worden uitgevoerd.

2. Waar zit de gasaansluiting op mijn Electrolux kookplaat?
De aansluiting voor de gasslang bevindt zich achteraan rechts op de kookplaat. Die dient aangesloten te worden door een gekwalificeerd loodgieter.

3. Hoe kan ik mijn kookplaat schoonmaken?
We bevelen u aan onze keramische, inductie en gas schoonmaakproducten te gebruiken. U kunt deze producten via onze webshop aankopen. Gebruik eerst de keramische/inductiekookplaatschraper en vervolgens de keramische/inductiekookplaatreiniger. Voor inox gaskookplaten, gebruik liefst onze inoxreinigingspray.

4. Waarom kan ik mijn kookplaat van Electrolux niet op de website vinden? 
De site geeft uitsluitend onze huidige kookplaten weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

5. Er staat een foutcode op mijn kookplaat. Wat betekent de foutcode op mijn Electrolux kookplaat?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

6. Wat betekenen de symbolen op mijn Electrolux kookplaat?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw kookplaat betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen handleiding meer heeft, kunt u een nieuwe digitale versie downloaden.

7. Mijn kookplaat werkt niet. Waar kan ik mijn kookplaat van Electrolux laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

8. Waar vind ik de handleiding voor mijn kookplaat van Electrolux?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

9. Waar kan ik een kookplaat van Electrolux kopen?
Heeft u interesse in de kookplaten van Electrolux? Of overweegt u een Electrolux kookplaat te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Koelkasten en diepvriezers

1. Mijn Electrolux koelkast/diepvriezer ruikt vreemd. Hoe kom ik van die geur af?
Electrolux verkoopt speciale geurverdrijvers die speciaal zijn ontwikkeld voor uw koelkast of diepvriezer. Neem een kijkje in onze webshop voor meer informatie over deze geurverdrijvers en om ze meteen te kunnen bestellen.

2. Waarom kan ik mijn koelkast/diepvriezer niet vinden op de website van Electrolux?
De website geeft alleen de koelkasten en diepvriezers van ons huidige gamma weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

3. Er staat een foutcode op mijn koelkast/diepvriezer. Wat betekent de foutcode op mijn Electrolux koelkast/diepvriezer?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn koelkast of diepvriezer van Electrolux?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw koelkast of diepvriezer betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen toegang tot uw handleiding hebt, kunt u een nieuwe digitale versie downloaden.

5. Mijn koelkast of diepvriezer werkt niet. Hoe kan ik mijn koelkast of diepvriezer laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn koelkast of diepvriezer van Electrolux?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een koelkast of diepvriezer van Electrolux kopen?
Heeft u interesse in de koelkasten of diepvriezers van Electrolux? Of overweegt u een koelkast of diepvriezer van Electrolux te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Dampkappen

1. Hoe maak ik de filters in mijn Electrolux dampkap schoon?
Filters kunnen altijd met de hand worden gewassen en sommigen kunnen ook in de vaatwasser - zie hiervoor het hoofdstuk 'Onderhoud' in de handleiding. Spoel ze goed na en droog ze voordat u ze weer in de dampkap plaatst.

2. Waarom kan ik mijn dampkap niet vinden op de website van Electrolux?
De website geeft uitsluitend de dampkappen van ons huidige gamma weer. Als u uw dampkap niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

3. Mijn dampkap werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn Electrolux dampkap?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

4. Waar vind ik de handleiding voor mijn dampkap van Electrolux?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk hier een nieuwe handleiding downloaden.

5. Waar kan ik een dampkap van Electrolux kopen?
Heeft u interesse in de dampkappen van Electrolux? Of overweegt u een dampkap van Electrolux te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.