De vaatwasser piept of knippert tweemaal in het paneel

Laatst bijgewerkt 29/07/2020 10:20

Probleem

  • De slabbetjes of lamp van mijn vaatwasser knipperen tweemaal op het display
  • Mijn vaatwasser pompt het water niet uit

Geldt voor

  • Vrijstaande vaatwasser
  • Geïntegreerde vaatwasser
  • wasmachine

Oplossing

  1. Controleer of de opening uit de afvoer is verwijderd. De blindstop moet uit de sifon bij de afvoeraansluiting worden verwijderd.
    Verwijder de afvoerslang waar deze is aangesloten op de sifon / afvoer, verwijder de blindstop en sluit de afvoerslang weer aan.
  2. Reinig de vaatwasserfilters ( ook het grote filter rond het filter in het midden ) en zorg ervoor dat er geen etensresten of vuil in of rond de bodem van de pan zit. Probeer de machine vervolgens opnieuw.


    bijvoorbeeld:

    Meer informatie over het schoonmaken van uw vaatwasser vindt u hier in uw handleiding.
  3. Controleer of de afvoerslang verbogen, verdraaid of beschadigd is.Als de slang beschadigd is, moet de machine worden geïnspecteerd en gerepareerd door een technicus.

  4. Controleer of de afvoerslang maximaal 4 meter lang is.

  5. Zorg ervoor dat het uiteinde van de afvoerslang min. 40 en max. 85 cm boven de onderkant van de machine of zoals gespecificeerd in uw installatie-instructies of bedieningsinstructies .

  6. Het gebruik van sommige soorten watersloten met de aftapplug voor de vaatwasser die zich op een lage of slechte afvoer bevindt, kan problemen veroorzaken bij het wegpompen.
    De afvoerslang moet worden gemonteerd in het geventileerde deel van de afvoer boven het waterniveau in de sifon. In sommige gevallen kan het nodig zijn om de sifon te vervangen om de vaatwasser optimaal te laten werken en een goed wasresultaat te verkrijgen.

  7. Als het bovenstaande het probleem niet heeft opgelost, raden we u aan een bezoek te boeken aan een van onze gespecialiseerde servicetechnici.
    U kunt eenvoudig 24 uur per dag online een servicebezoek boeken en de gewenste bezoekdatum kiezen.

Oorzaak

  • Als de vaatwasser twee pieptonen of twee flitsen geeft of niet pompt, is de reden vaak dat de filters moeten worden schoongemaakt of dat er een probleem is met de afvoeromstandigheden.

  • Belangrijk! Als er water in de bodem van de machine zit tot een technisch bezoek, moet het volgende worden gedaan:
    -Verwijder filters aan de onderkant - fijn filter en rooster
    - Machinebodem leegmaken voor water met een kopje of iets dergelijks
    -Verwijder de laatste waterresten met een doek
    Dit om te voorkomen dat het water in de machine hevig gaat ruiken en om de technicus te beschermen tegen met bacteriën gevuld water.
Boek een technieker
Boek een technieker

Maak online een afspraak met één van onze gekwalificeerde Electrolux techniekers en ontdek onze professionele service bij je thuis.

Wisselstukken en accessoires
Wisselstukken en accessoires

Vind originele wisselstukken voor jouw toestel in onze webshop en laat ze leveren tot aan je deur.